Αυτό που ξεχωρίζει καταρχάς περισσότερο, είναι η σχέση του προσωπικού με το αντικείμενο αυτό καθ'αυτό.
Το ενδιαφέρον και οι γνώσεις τους δηλαδή.
Κάτι άλλο χαρακτηριστικό σε αυτά τα καταστήματα, είναι οι τακτικές καμπάνιες προώθησης προϊόντων.
Όταν αυτές οι διαφημιστικές εκστρατείες, αφορούν τον αντρικό πληθυσμό, μπορούν να γίνουν αιτία για μια δυσάρεστη εμπειρία.
Ειδικά όταν κάποιος πελάτης επισκεφτεί το κατάστημα μόνος του, για κάποιο περίεργο λόγο, υπάρχει η νοοτροπία ότι είναι ο "εύκολος στόχος".
Ίσως γιατί οι πλειοψηφία των αντρών, έχει δώσει αυτό το δικαίωμα! Να θεωρούνται δηλαδή οι "εύκολοι πελάτες"!
Πολύ συχνά, λοιπόν όταν επισκέπτομαι αυτό το κατάστημα, έχω γίνει αποδέκτης της επιμονής πωλητριών ή πλασιέ εταιρειών, να μου συστήσουν συγκεκριμένα προϊόντα.
Ενώ έκδηλη είναι η ενόχληση και η «αμηχανία» τους, όταν αντιλαμβάνονται, ότι κάποιος έχει άποψη, αντιδρά και εκφράζει την προτίμησή του σε συγκεκριμένα προϊόντα.
Προφανώς, έχοντας διδαχτεί κάτι άλλο από τους ειδικούς του καταστήματος, στην κατάρτισή τους, τους φέρνει αμηχανία, όταν διαψεύδονται οι προσδοκίες τους.
Επίσης έχω την εντύπωση ότι θεωρούν πιο φυσιολογικό, ένας άντρας να έχει κάποια γυναίκα δίπλα του ή ενίοτε και να την ακολουθεί μέσα στο κατάστημα, παρά να έχει δική του πρωτοβουλία.
Η κυρία δε, πάντα να εκφέρει την άποψή της ή χειρότερα θα υποδείκνύει, τι θα αγοράσει για τον εαυτό του.
Ενώ όταν κάποιος είναι μόνος του, αυτομάτως εκτός του ότι θεωρείται "εύκολος στόχος". Έχουν την εντύπωση ότι μπορούν να γίνουν ιδιαίτερα φορτικές και να "επιτεθούν".
Προτείνοντας με ενοχλητικό τρόπο, οτιδήποτε άσχετο ή σχετικό με τον πελάτη.
Αυτό είναι κάτι, που το διαπιστώνω κάθε φορά που επισκέπτομαι το εν λόγω κατάστημα και τυχαίνει να υπάρχει κάποια διαφημιστική εκστρατεία προώθησης!
Κατά την γνώμη μου αυτή η νοοτροπία έχει επικρατήσει και για ένα ακόμα λόγο.
Σε αυτά τα καταστήματα, δεν υπάρχει ούτε ένας άντρας για δείγμα στο υπαλληλικό προσωπικό, ώστε να έχει κάποια διαφορετική άποψη.
Κάποιος ο οποίος θα έχει τουλάχιστον προσωπική αντίληψη και φυσικά πιο εξειδικευμένες γνώσεις του εμπορεύματος, για κάτι που θα αφορά και τον ίδιο!
Σήμερα λοιπόν, επισκέφθηκα το συμπαθές κατάστημα της γνωστής αλυσίδας.
Στο κατάστημα, υπάρχει και ένα αξιόλογο τμήμα, αφιερωμένο στην αντρική περιποίηση και φροντίδα.
Ένα μεγάλο κομμάτι φυσικά αφορά και τα προϊόντα για το ξύρισμα.
Πολυάριθμες και αδιάφορες για εμένα, πολυλέπιδες και πλαστικές μηχανές μιας χρήσης και cartridges, που παρεμπιπτόντως, βλέποντας τις υψηλότατες τιμές, σε πιάνει κατάθλιψη.
Εκτός όμως από τα ανωτέρω, βρίσκεις και μια μεγάλη γκάμα με προϊόντα προετοιμασίας (pre shave), κρέμες και στικ ξυρίσματος (κανένα σαπούνι ξυρίσματος δυστυχώς), καθώς και μεγάλη ποικιλία από μεταξυριστικά διαλύματα (lotions,balms, eau de toilet, κρέμες soothing κλπ).
Η επίσκεψη λοιπόν στο εν λόγω κατάστημα, μπορεί να γίνει άκρως ενδιαφέρουσα και εάν πετύχεις και κάποιες αξιόλογες προσφορές, που κατά καιρούς κάνει η συγκεκριμένη αλυσίδα, μπορεί να φύγεις ευχαριστημένος.
Μπορείς;
Εάν αναλογιστώ όλες τις επισκέψεις μου και συμπεριλάβω και την σημερινή, για εμένα προσωπικά κάτι τέτοιο φαίνεται μάλλον αδύνατο.
Πιο πολύ, κωμικές, στενάχωρες και αγχώδεις, είναι αυτές οι επισκέψεις, παρά ευχάριστες τελικά.
Δεν γνωρίζω βέβαια, πόσοι είναι αυτοί, που έχουν άποψη για την προσωπική τους φροντίδα και το ξύρισμά τους και γνωρίζουν απόλυτα τις ανάγκες τους, πριν αποφασίσουν να επισκεφτούν, ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ το συγκεκριμένο κατάστημα.
Το συμπέρασμα που βγάζω, είναι ότι τελικά είναι πολύ λίγοι ή ελάχιστοι!
Να γίνω πιο σαφής!
Τα συγκεκριμένα καταστήματα, έχουν δημιουργηθεί και έχουν γνωρίσει επιτυχία, κυρίως γιατί απευθύνονται, στην γυναίκα και το ιδιαίτερο ενδιαφέρον της, για την ομορφιά, την καθημερινή φροντίδα και περιποίηση.
Σε αυτόν τον τομέα, έχουν πραγματική εξειδίκευση και είναι μέσα στα καλύτερα, αυτή την στιγμή στην ελληνική αγορά.
Όσον αφορά όμως τον αντρικό πληθυσμό και τα προϊόντα που αφορούν τον άντρα, νομίζω ότι κάτι δεν πάει καλά!
Η νοοτροπία και η συμπεριφορά όσων εργάζονται μέσα σε αυτά τα καταστήματα, είναι εντελώς εσφαλμένη.
Αυτό οφείλεται μάλλον, στην τεράστια διαφορά νοοτροπίας και συμπεριφοράς, μεταξύ των δύο φύλων, όσον αφορά την διάθεση και τον τρόπο που επισκέπτονται ένα τέτοιο κατάστημα και τελικά αγοράζουν ότι θέλουν ή ότι τελικά «νομίζουν» ότι ήθελαν.
Αυτή είναι η δική μου άποψη.
Μια κυρία μπορεί να μπαίνει για να αγοράσει μια κρέμα για παράδειγμα και όσο διάστημα είναι μέσα στο κατάστημα, να ασχοληθεί με άλλα 200 αντικείμενα χωρίς να έχει σκοπό να αγοράσει τίποτα.
Στο διάστημα αυτό, θα τις πιάσουν κουβέντα δύο και τρείς φορές, πωλήτριες που αξιοσέβαστα φυσικά, κάνουν την δουλειά τους και σαν promoters, προσπαθούν να πλασάρουν σε κάθε πελάτισσα, το προϊόν για το οποίο δουλεύουν.
Αυτό οι κυρίες που ψωνίζουν από την συγκεκριμένη αλυσίδα, μπορεί να το θεωρούν φυσιολογικό και θεμιτό!
Φαίνεται επίσης, ότι και από την συγκεκριμένη πτέρυγα με τα είδη αντρικής περιποίηση, πάλι οι ίδιες κυρίες ψωνίζουν.
Επιλέγοντας ότι αυτές νομίζουν κατάλληλο, για τον σύζυγο ή τον σύντροφό τους, ο οποίος μειλίχια θα αποδεχτεί ότι του αγοράσουν.
Εδώ τώρα έρχομαι, στην δική μου περίπτωση και την άποψή μου.
Όταν αποφασίζω να επισκεφτώ ένα κατάστημα, γνωρίζω ακριβώς τι θέλω.
Αλλά ακόμα και εάν δεν γνωρίζω ακριβώς, έχω και την ικανότητα να ρωτήσω, για να πάρω οποιαδήποτε πληροφορία.
Επίσης είναι θεμιτό νομίζω, ο πελάτης να έχει την δυνατότητα, ανενόχλητος, να περιεργαστεί τα διαθέσιμα προϊόντα, να χαζέψει τα ράφια, να ερευνήσει για όποιες εναλλακτικές αγοράς έχει και να ελέγξει όσο θέλει, τις προσφερόμενες τιμές.
Ο σκοπός μου σήμερα ήταν, η αγορά για αναπλήρωση, δύο σαμπουάν της Apivita και ενός μεταξυριστικού διαλύματος.
Προϊόντα στα οποία έχω αναφερθεί και παλιότερα και θα παρουσιάσω και σε επόμενη δημοσίευση ξανά.
Πέρα από αυτό όμως, ήθελα να διαπιστώσω, πόσα και ποια προϊόντα, που κυρίως αφορούν τον παραδοσιακό τρόπο ξυρίσματος και όχι μόνο, είναι διαθέσιμα στα ράφια του καταστήματος.
Πολλά από αυτά για διάφορους λόγους, ενώ υπάρχουν μέσα στο κατάστημα, δεν εμφανίζονται στο διαδικτυακό κατάστημα, της συγκεκριμένης αλυσίδας.
Υπήρχε και η διάθεση για ένα από τα γνωστά Φώτο-ρεπορτάζ ίσως.
Με κάποια στιγμιότυπα από τα πιο ενδιαφέροντα προϊόντα, που θα συναντούσα και αφορούν το παραδοσιακό ξύρισμα.
Αντί αυτού όμως, είχα μία ακόμα δυσάρεστη εμπειρία.
Πωλήτρια του καταστήματος, προσφερόμενη να με εξυπηρετήσει, άρχισε να μου προτείνει διάφορα άγνωστα και μη, after shave και eau de toilet.
Προϊόντα για τα οποία, ούτε είχα δείξει ενδιαφέρον, ούτε φυσικά την είχα ρωτήσει.
Σεβόμενος όμως την θέση και την δουλειά της, ευγενικά την απέτρεψα.
Η κοπέλα, προφανώς υποχρεωμένη και βάσει οδηγιών, συνέχισε να επιμένει, προσφέροντας δείγματα και προτείνοντας κάποιο συγκεκριμένο προϊόν.
Ανεχόμενος αυτή την προσπάθεια της, για ένα δεκάλεπτο περίπου, πάντα σεβόμενος την δουλειά της και χωρίς να την προσβάλλω, αφού φυσικά απέρριψα τα αμφιβόλου γούστου και ποιότητας αρώματα που μου πρότεινε, πήρα από το ράφι το after shave, για το οποίο ήδη είχα πάει και έφυγα άρον - άρον.
Χωρίς καμία διάθεση φυσικά να καθυστερήσω περισσότερο, πόσο μάλλον να αγοράσω κάτι άλλο επιπλέον.
Τι θέλω να πω με αυτό.
Η συμπεριφορά και η νοοτροπία που ισχύει, όσων βρίσκονται μέσα σε αυτά τα καταστήματα, μπορεί να οδηγήσει πελάτες και ειδικά τους άντρες, που έχουν εντελώς άλλες αντιλήψεις και νοοτροπία, όχι μόνο να φύγουν πριν την ώρα τους δυσαρεστημένοι, αλλά τελικά να μην αγοράσουν ακόμα και ότι θα είχαν ήδη αποφασίσει.
Εδώ να σημειώσω κάτι, για να μην νομίζει κάποιος ότι θέλω σκόπιμα, να αδικήσω το κατάστημα.
Το συγκεκριμένο κατάστημα το επισκέπτομαι τακτικά.
Οι λόγοι;
Σχεδόν πάντα, υπάρχουν αρκετά ενδιαφέρουσες και κάποιες φορές μεγάλες προσφορές.
Επίσης και ανάλογα το ποσό των αγορών, στο ταμείο σχεδόν πάντα, περιμένει τον πελάτη ένα δώρο έκπληξη.
Κάποιες φορές αυτό το δώρο, μπορεί να είναι και αρκετά αξιόλογο.